Jak uniwersytety edukują przyszłych nauczycieli i z jakiego powodu tak istotnym punktem bywa dla nich sposób pracy z dzieckiem upośledzonym

Teraz ogromną wagę przykłada się do odpowiedniego i jak najlepszego wykształcenia młodzieży. Powyższy fakt potwierdzają chociażby liczne reformy systemu edukacji przeprowadzane przez kolejnych ministrów.

Wrocławska szkoła wyższa

Autor: Laurie Sullivan
Źródło: http://www.flickr.com
W centrum zainteresowania znajdują się nie tylko pierwszaki, które są w stu procentach zdrowymi dziećmi, ale także te z niepełnosprawnością ruchową oraz intelektualną. O ile uczniowie z trudnościami w poruszaniu się mają szansę zdobycia profesji (np. rysownika), o tyle gimnazjalistom upośledzonym umysłowo grozi bezrobocie, a co za tym idzie, wykluczenie z życia społecznego.

W zmianie takiej mało optymistycznej perspektywy ogromny udział mają szkoły wyższe. Zatrudnienie tam pedagodzy często przeprowadzają własne badania, a ich wyniki pozwalają przeorientować, a może nawet zakwestionować niektóre teorie pedagogiczne. A dodatkowo profesorzy ciągle śledzą wszelkie nowinki, a pozyskaną w ten sposób wiedzę przekazują następnemu pokoleniu. Zresztą praca nie kończy się na prowadzeniu wykładów i lekturze fachowej literatury. Trzeba jeszcze tak skomponować program studiów, aby jak najlepiej odpowiadał wymogom, jakie niesie ze sobą rozwój cywilizacyjny.

Aby przekonać się, że pracownicy uniwersyteccy nie zasypiają gruszek w popiele, wystarczy wybębnić na klawiaturze laptopa np. frazę oligofrenopedagogika Wrocław – nauczanie oligofrenopedagogiki we Wrocławiu – i w taki oto szybki sposób zapoznać się z propozycją edukacyjną, jaką w bieżącym roku akademickim przygotowała konkretna szkoła wyższa we Wrocławiu, czyli stolicy Dolnego Śląska. Program nauki może być realizowany w formie stacjonarnej lub

Studenci

Autor: COD Newsroom
Źródło: http://www.flickr.com

niestacjonarnej, a nawet na studiach podyplomowych. Jednak w tym ostatnim przypadku należy w dziekanacie przedłożyć dokument potwierdzający ukończenie studiów magisterskich.

Szkoła wyższa we Wrocławiu, podobnie zresztą jak każda inna uczelnia w w Polsce, musi zaplanować taki program, który będzie uwzględniał również aktualne uwagi zgłaszane przez zastępców dyrektorów szkół specjalnych. Pomimo tego że oligofrenopedagogika już od dawna jest odrębną dziedziną pedagogiki, to oczywiście sama również się rozwija i być może w przyszłości w jej obrębie zostaną wykonane dodatkowe podziały.

Jeżeli bardzo ekscytuje Cię analizowana w tym tekście sprawa, to dodatkowo zobacz ofertę w serwisie (https://www.mojekonferencje.pl/aktualnosci/mojekonferencje-pl-patronem-medialnym-hotel-marketing-conference-2019-w-poznaniu). Na pewno znajdziesz w niej coś interesującego dla siebie.

Te wszystkie działania są o tyle istotne, że zapewniają osobom niepełnosprawnym umysłowo korzystniejszy start w dorosłość. A sami absolwenci pedagogiki specjalnej wcale nie są zmuszeni pracować w szkołach średnich – ich wiedza i kwalifikacje są potrzebne także w specjalnych ośrodkach, które zajmują się niesieniem pomocy osobom z rzeczonymi ułomnościami.