Jak duże sieci stosują programy lojalnościowe do zdobywania klienta

Marketing partnerski jest zjawiskiem, z przejawami którego można zetknąć się w życiu codziennym, a które jako takie nie jest na razie szeroko znane i rozumiane. Są to bowiem wszelkiego typu działania, mające na celu zachęcić i utrzymać klienta. Działania te podejmowane są przez dane przedsiębiorstwo, a oparte są w większości przypadków na dawaniu klientowi różnego rodzaju korzyści i rabatów.

wsparcie sprzedaży

W ten sposób klient przyzwyczaja się do danej marki i powstaje swego rodzaju więź pomiędzy nim a wytwórcami określonego produktu. Jednym z elementarnych czynności w zakresie marketingu partnerskiego jest ułatwianie kontaktu odbiorcy z daną firmą, przykładowo za pomocą specjalnej linii telefonicznej. W tej sytuacji w kliencie tworzy się przekonanie, że jego zdanie jest istotne i cenne dla firmy, wytwarzającej towar.

Programy lojalnościowe

Program lojalnościowy to także zjawisko, z jakim można się spotkać na co dzień. Ich ilość ostatnio znacząco zwiększyła się w obrębie Polski. Programy tego rodzaju mogą przybierać różne formy. Częstym działaniem jest udostępnianie klientowi karty rabatowej, która pozwala mu na kupowanie produktów po niższych cenach. Rozwiązanie takie stosowane jest między innymi przez różne apteki. Do tego rodzaju działań zalicza się także rozmaite karty stałego klienta, jak również punkty, które zbiera się przy okazji kolejnych zakupów, a po pewnym czasie umożliwiają uzyskanie rabatów i promocji na określone towary. Do tych ostatnich zaliczają się przykładowo punkty Clubcard w sieci sklepów Tesco, będące jednym z najpopularniejszych programów lojalnościowych w kraju. Innym niezwykle powszechnym programem jest „Rossnę” w sieci sklepów Rossmann. Przeznaczony jest on dla rodziców najmłodszych dzieci i umożliwia im uzyskanie rabatów na produkty dziecięce.

Korzyści

Dzięki działaniom będących częścią marketingu partnerskiego, do których należą programy lojalnościowe, odbiorcy przywiązują się do konkretnych produktów i placówek. Konkretne miejsca zyskują tym samym szacunek i zaufanie klientów, którzy zapewniają im większy zysk. Niekiedy zdarza się również, że nabywcy należący do programu lojalnościowego dzięki temu kupują więcej i częściej w danym sklepie. Więcej: . klient (zobacz mystery shopping)