
W ten sposób klient przyzwyczaja się do danej marki i powstaje swego rodzaju więź pomiędzy nim a wytwórcami określonego produktu. Jednym z elementarnych czynności w zakresie marketingu partnerskiego jest ułatwianie kontaktu odbiorcy z daną firmą, przykładowo za pomocą specjalnej linii telefonicznej. W tej sytuacji w kliencie tworzy się przekonanie, że jego zdanie jest istotne i cenne dla firmy, wytwarzającej towar.
Programy lojalnościowe
Program lojalnościowy to także zjawisko, z jakim można się spotkać na co dzień. Ich ilość ostatnio znacząco zwiększyła się w obrębie Polski. Programy tego rodzaju mogą przybierać różne formy. Częstym działaniem jest udostępnianie klientowi karty rabatowej, która pozwala mu na kupowanie produktów po niższych cenach. Rozwiązanie takie stosowane jest między innymi przez różne apteki. Do tego rodzaju działań zalicza się także rozmaite karty stałego klienta, jak również punkty, które zbiera się przy okazji kolejnych zakupów, a po pewnym czasie umożliwiają uzyskanie rabatów i promocji na określone towary. Do tych ostatnich zaliczają się przykładowo punkty Clubcard w sieci sklepów Tesco, będące jednym z najpopularniejszych programów lojalnościowych w kraju. Innym niezwykle powszechnym programem jest „Rossnę” w sieci sklepów Rossmann. Przeznaczony jest on dla rodziców najmłodszych dzieci i umożliwia im uzyskanie rabatów na produkty dziecięce.
Korzyści
Dzięki działaniom będących częścią marketingu partnerskiego, do których należą programy lojalnościowe, odbiorcy przywiązują się do konkretnych produktów i placówek. Konkretne miejsca zyskują tym samym szacunek i zaufanie klientów, którzy zapewniają im większy zysk. Niekiedy zdarza się również, że nabywcy należący do programu lojalnościowego dzięki temu kupują więcej i częściej w danym sklepie. Więcej: . klient (zobacz mystery shopping)