Charakterystyka gazetek reklamowych drukowanych przez sieci sklepów

Na dzień dzisiejszy panuje tendencja do dominacji na rynku wielkich sklepów o charakterze sieciowym, co bywa powodem zamykania niewielkich osiedlowych sklepów. Tego typu dużych, nierzadko światowych marek aktualnie jest bardzo dużo, a kolejne są stale tworzone. Nasilona konkurencja pomiędzy nimi wywołuje wzmożony obowiązek stosowania skutecznej reklamy.

wyprzedaże

Autor: wyprzedaże
Źródło: flickr.com

Z tej przyczyny właściciele dużych sieci wykupują reklamy w telewizji, które mają dotrzeć do licznego grona odbiorców. Do niezwykle charakterystycznych metod reklamy właściwych dla sklepów zalicza się jednak drukowanie gazetek promocyjnych. Są to specjalne druki dzięki którym możliwe jest poinformowanie odbiorcy zarówno o asortymencie dostępnym w sklepie, jak i o obecnych akcjach czy okazjach.

Powtarzające się elementy druków reklamowych
Gazetki promocyjne (–>) wydawane są zarówno przez wielkie, jak i przez nieco mniejsze sieci sklepów. Są to w większości przypadków sklepy spożywcze, bywają to jednak także drogerie. Jednym z podstawowych elementów tych druków, jaki powinien się tam znaleźć, to fragment z danymi kontaktowymi. W miejscu takim najczęściej znajdują się adresy wszystkich lub najbardziej znaczących sklepów tej sieci na terenie Polski. Zawsze również w tym punkcie podaje się adres strony internetowej sklepu, a także dane teleadresowe. Stałym elementem jest informacja o infolinii telefonicznej, na jaką mają dzwonić odbiorcy w przypadku zastrzeżeń lub niejasności związanych z ofertą.

Gazetki w wersji nowoczesnej
Tradycyjny sposób produkcji i dystrybucji gazetek reklamowych polega na drukowaniu ich w wielkich nakłądach i roznoszeniu klientom do miejsc zamieszkania.

Gazetki z opisem aktualnych promocji są także zawsze dostępne na miejscu, w określonym sklepie. Od pewnego czasu także drukowane są wersje wirtualne promocyjnych gazetek, które odczytuje się na komputerze. Tego typu wersje gazetek dostępne są zwykle na stronach internetowych sieci. Istnieją również specjalne strony internetowe, których twórcy trudnią się gromadzeniem i prezentowaniem aktualnych gazetek reklamowych rozmaitych sklepów. W ten sposób klient może przeglądać wszystkie oferty w jednym miejscu.