W jaki sposób projektować billboardy? Poznaj kilka zaleceń, które mogą być dla ciebie użyteczne

Jeśli twoim zadaniem jest zaprojektowanie billboardu, a wcześniej tego nie robiłeś, przyda ci się kilka użytecznych zaleceń, dzięki którym ustrzeżesz się niepowodzenia w tej dziedzinie. Należy bowiem orientować się, co mieć na względzie, a wszystko pójdzie wedle twoich planów i znakomicie zareklamujesz konkretne artykuły albo usługi.

billboardy

Autor: Azchael
Źródło: http://www.flickr.com
Po pierwsze, billboard jest jednym z materiałów reklamowych, więc musi przyciągać spojrzenia i mieć siłę przebicia w natłoku innych reklam tego typu. Billboardy stoją przy drogach, z tego względu kierowcy i pasażerowie nie mają dużo czasu, aby się im przyjrzeć. W chwili, gdy koło niego przejeżdżają, muszą dostać wszystkie potrzebne im szczegóły, a ich oczy najpierw skupiają się na środku billboardu. To tutaj powinno być zamieszczone sedno reklamy.

Plakat umiejscowiony na billboardzie musi być prosty, a jego kompozycja przemyślana. Dobrze jest zredukować ilość słów, by każdy miał szansę odczytać całą treść, np warto zobaczyć. Liczy się też właściwej wielkości czcionka i wyraźne kolory, jakie lepiej zapadają w pamięć. Sukces często odnoszą billboardy ze szczyptą zaskoczenia – np. nieoczekiwanym obrazem.

Warto też stawiać na humor, gdy tylko nasze towary bądź usługi dają się zareklamować w śmieszny sposób. Jeżeli nie – musimy działać innymi elementami.

Ona jest wprost nieszablonowa – bardzo zalecam tą treść (http://www.kancelaria-polonica.pl/prawnik-rodzinny-wroclaw/). Jeżeli masz chęć pogłębić zakres swojej wiedzy na ten temat, to kliknij ten odnośnik.

Zanim podejmiemy decyzję o umieszczeniu zaprojektowanej reklamy na billboardzie, musimy wydrukować ją oraz dokładnie się jej przyjrzeć, by skontrolować czy nigdzie nie popełniliśmy błędu oraz czy wywołuje zaciekawienie, którego się spodziewaliśmy.

Gdy czegoś jej brakuje, musimy jeszcze popracować, aby osiągnąć oczekiwany rezultat. Zawsze też możemy zwrócić się o wsparcie do specjalistów, którzy w kompetentny sposób zrobią nasz billboard bądź naprowadzą nas na właściwy kierunek naszych prac (medas-media). Największymi wadami jest zbyt mała czcionka albo za małe grafiki, które nie są widoczne z daleka.

Nie sprawdzają się także zbyt jasne kolory, tym bardziej, iż jeżeli użyjemy gorszej jakości farby, szybciej wyblakną, przez co mało co będzie widać. Gdy wykorzystasz niniejsze wskazówki, z pewnością możesz liczyć na sukces, jakiego oczekiwałeś. Najważniejsze to odpowiedni projekt, dlatego starannie przemyśl każdy jego szczegół.