Sukces przedsiębiorstwa po długiej kampanii , czyli kreowanie prestiżu programem lojalnościowym

Sukces sprzedażowy niejedno ma imię. Wejście na wyższy pułap wymaga wielu lat doświadczeń, nieraz bazujących na trudnych kampaniach, zaciskaniu pasa, ograniczeń wydatkowania. W dłuższej perspektywie o klientów zatroszczymy się stawiając na strategiczne programy lojalnościowe.

zobacz to

Autor: Benjamin Linh VU
Źródło: http://www.flickr.com
Na takie rozwiązanie pozwolą sobie jedynie przedsiębiorstwa z rezerwą kapitałową, które nie obawiają się większej inwestycji. Takowej, która dopiero w perspektywie kwartału czy lat przyniesie zyski co procentuje na dalszą przyszłość. Programy lojalnościowe (zobacz (nasza strona) tutaj) to proces skrupulatnego budowania więzi, zaufania między dostawcą usług, a konsumentem. Drugorzędne znaczenie ma tutaj branża – ekonomia, produkcja spożywcza, części gospodarcze, zakłady przemysłowe – wszędzie tam inwestor ma w wizji rozwoju firmy inwestowanie w „lojalkę”. Czyli pakiet nie tylko pełen jednorazowych gadżetów i prezentów okazjonalnych, a długofalowych badań, ankiet. Programem lojalnościowym utrwalamy więź, opartą nie tylko na maksymalizacji zysków.

Chwyty sprzedażowe, nastawione na jak największą promocję własnych usług (własność twórcza, dostawy, sprzedaż) od programów budujących lojalność odróżnia nie tylko czas trwania. Często jako wyprzedaż pełny jest rynkowych zagrywek typu sprzedać, zarobić, mieć. Statystycy ostrzegają, iż przybieranie podobnych strategii niejednokrotnie kończy się powolnym spadkiem wyników zysków większości firm. Program budujący więź staje się w takiej sytuacji środkiem prostującym, pokazaniem, że firma potrafi wyjść naprzeciw klienta nie tylko po jego pieniądze.

prezes firmy

Autor: Benjamin Linh VU
Źródło: http://www.flickr.com
I nie jest to tylko kwestia obdarowania nas jednorazowym prezentem – każde zakupy „niewypały” sprawią, że jako klienci odwrócimy się do rywali. Którzy, jak wiadomo, nie śpią. Sondowanie klientów przez wszelkie listy, przesyłanie ankiet czy zbieranie anonimowych odpowiedzi – te wszystkie zabiegi mają na celu doprecyzowanie oczekiwań, rozróżnienie klientów na grupy pod względem wieku, płci czy innych kryteriów. Jeśli firma stosuje narzędzia badania rynku (jak programy lojalnościowe) zapewne nie poczuje momentalnych, nawet preferowanych zysków finansowych. Stworzy jednak coś, co przełoży się na budowanie relacji z klientem, na długie lata.