
Podejmowanie szybkich decyzji oraz dążenie do wytyczonych celów powinny charakteryzować dobrego tajemniczego klienta. Taki konsument może pojawić się w każdej chwili w punkcie i jest tak wykwalifikowany, aby niczym się nie wyróżniał. Nie jest osobą przypadkową, jest skrupulatnie wyznaczony pod względem wieku, zainteresowań, sposobu mówienia i bycia. Mystery shopper jest doskonale przeszkolony i skupiony na realizacji projektu. Ma precyzyjnie określony zakres działania i musi uzyskać konkretne informacje – http://www.secretclient.com/mystery-shopping-shopper.html.
Tajemniczy klient pilnuje się na każdym kroku i jest skoncentrowany, ale jednocześnie nie może wyglądać na zdenerwowanego – www.secretclient.com. Wie, że nie może się zdradzić. Rozpoznanie przez personel jest równoznaczne z niezrealizowaniem zadania, a co za tym idzie – brakiem zapłaty. Warto pamiętać, że często wynajmuje się audytora, nie żeby prześwietlił konkurencję, ale żeby zbadał i ocenił jakość obsługi klienta i towarów w sklepach właśnie zleceniodawców.
Po wizycie, tajemniczy klient wypełnia specjalnie przygotowany formularz, w którym ocenia jakość obsługi klienta oraz proponowanych towarów. Należy wspomnieć, że praca kontrolera również jest sprawdzana – http://www.secretclient.com/jakosc-obslugi-klienta.html. Więc nawet tajemniczy klient jest rozliczany z jakości wykonywanych badań. Warto jeszcze wspomnieć, że zdarza się, że tajemniczy klient ma za zadanie nie ocenę jakości usług i towarów, a zadowolenie i satysfakcję samych ekspedientów.