Zabiegaj o konsumenta – Utrzymywanie udanej relacji z klientem

Zbudowanie udanej relacji z klientem to dla firmy długi i trudny proces. Działania, które przedsiębiorstwa stosują do zintensyfikowania sprzedaży, rozciągnięte w czasie nie dałaby pożądanych efektów. Długofalowym celem jest stworzenie trwałych i odpornych na rynkowe wyskoki relacji kupujący-firma.

lojalność

Autor: Morten Liebach
Źródło: http://www.flickr.com
Do tego celu przedsiębiorstwa czynnie wdrażają w swe działania programy lojalnościowe. Znawcy od marketingu wdrażają „w życie” firmy wiele rozwiązań mających intensyfikować i utrwalić relację ze stałym konsumentem. Rzetelna analiza środowiska, sondowanie i pytanie o rzeczywiste potrzeby klientów oraz każde niedoskonałości służą temu, by firma dalej mogła czerpać zyski i zaspakajać potrzeby klientów.

Plany motywacyjne są mieszanką narzędzi wyraźnie marketingowych (reklama, viral marketing, promocja) z czynnościami komunikacyjnymi. Te ostatnie wiążą się z zarządzaniem, które stanowi trzon doraźnej reklamy, ale także komunikacji. Przy udanej wsparcie sprzedaży panuje zaś przekaz w jedną stronę – łap okazję! chwytaj to! jedyna taka okazja! itp. Kwestia komunikacji wymaga więcej poświęcenia – nie tylko pieniędzy, ale i czasu, zdrowia.

Na same efekty trzeba czekać równie długo. Inwestycja w specjalistyczne kursy z certyfikatem – a jest ich w sieci na pęczki – może zwrócić się dopiero po miesiącach czy latach. Kluczowym błędem „motywacyjnego” inwestora jest wymaganie szybkiego skoku zysków i uznania klientów za zdobytych. To drugie buduje się latami i nie kończy się na

lojalność

Autor: Robert S. Donovan
Źródło: http://www.flickr.com

pojedynczej kampanii lojalnościowej. Dużo zależy od motywacji wewnątrz firmy – zrezygnowanie na początku drogi lub przy następnych niepowodzeniach nie pozwoli na wyciągnięcie wniosków, a kondycja firmy pozostanie taka sama jak nie słabsza.

Motywacyjne programy oznaczają pragmatyczne wizjonerstwo. Szef firmy, decydującej się na wdrożenie strategicznej, długofalowej „motywacji”, musi rozumieć sprawę ryzyka i środków jakie program będzie obejmował. Cała kadra, obojętnie czy sklepu, czy firmy deweloperskiej itp. dostaje swoiste instrukcje.

Jeżeli fascynuje Cię omawiany wątek, to przejdź na kolejną stronę (https://continuum.biz.pl/) i poznaj podobne informacje dotyczące tego zagadnienia. Wciągną Cię zupełnie.

Sukcesu nie zbuduje się na fałszywym przekonaniu pracowników, że ich usługi, produkty są dobre, a ty powinieneś je rekomendować i chwalić. Sukces firmy na zewnątrz jest ściśle powiązany z udanymi relacjami wewnątrz.