Pierwsze broszurki marketingowe pojawiły się w Polsce w latach dziewięćdziesiątych, wespół z pierwszymi hipermarketami. Współcześnie nie tylko przez handlowców, ale także przez konsumentów są postrzegane jako nadrzędny środek komunikacji sieciówek z odbiorcą. Nawet nieduże sieci marketów drukują gazetki promocyjne.

Źródło: http://www.flickr.com
Coraz częściej takie gazetki promocyjne dostępne są w odsłonie internetowej. Nie jest to zadziwiające, Net jest bowiem obecnie medium o największej potędze oddziaływania. Tak sieci hipermarketów, jak też poświęcane temu serwisy www sugerują konsumentom możliwość przeglądania katalogów w Internecie. Nie bez przesłania jest także kwestia ochrony środowiska, wydrukowanie 50000 papierowych gazetek promocyjnych wymaga ścięcia aż 20 drzew. Potencjalni konsumenci mogą przeglądać ceny oraz bieżące zniżki siedząc wygodnie w swym fotelu. Oprócz tego, coraz więcej marketów pozwala również kupowanie za pośrednictwem Sieci internetowej, co jest nadzwyczaj komfortowym dla konsumentów podejściem. Takowe zakupy mogą być tak niedrogie, jak także niezmiernie wygodne z opcją dostawy do mieszkania.
Jedną z efektywnych metod promocyjnych jest zademonstrowanie nabywcy ceny przed i po obniżce, sposób ten z powodzeniem wykorzystują gazetki reklamowe. Treść częstokroć jest wzmacniana informacją, że ta okazja jest krótkotrwała. Gazetki promocyjne mają także za zadanie umocnić daną markę w umysłach nabywców. Krótko mówiąc, funkcje gazetki promocyjnej to: marketing propozycji sklepu, zwiększenie rozpoznawalności marketu oraz przekazanie informacji o lokalizacji punktów handlowych.

Źródło: freepik.com
Gazetki promocyjne to jedna z bardzo rozpowszechnionych strategii informowania nabywców o najatrakcyjniejszych propozycjach, otwarciu nowego sklepu czy też jego modernizacji. Ponad 50% nabywców wybiera broszurki reklamowe jako najważniejsze źródło wiedzy o promocjach w sektorze spożywczym. Gazetki promocyjne (link) jest to łatwy oraz niedrogi sposób na trafienie do konsumenta. Można je kolportować lokalnie, układając na stworzonych w tym celu stoiskach w hipermarketach albo też dystrybuując je po najbliższej okolicy. Dzięki takim przedsięwzięciom reklama (kasety ścienne z taśmą) trafia do prawdopodobnych nabywców skutecznie kusząc ich obniżkami.