LinkedIn – najlepsze miejsce do poszukiwania pracy, jak i pracowników Czytaj na ten temat nieco więcej

Portale społecznościowe biją rekordy popularności. Można dzięki nim nie tylko odnowić stare znajomości. Istnieją także takie portale, które znacznie ułatwiają znalezienie pracy bądź poszukiwanie pracownika. Najpopularniejszym i najefektywniejszym z nich jest LinkedIn.

Pomysł powołania do życia sieci LinkedIn powstał na początku 21 wieku. Swoje funkcjonowanie portal zainicjował w połowie 2003 roku. Jego działanie jest dostępne dla ludzi z wielu krajów, a sam portal istnieje w tłumaczeniu na kilkanaście języków. Portal pomaga śledzić ścieżki kariery innych, przez co można obrać schemat działania w konkretnej branży, nawiązać cenną nić kontaktów i zdobyć przydatne informacje. Dzięki dokładnemu opisowi zajmowanego stanowiska oraz wykonywanych obowiązków, headhunterzy prowadzący procesy poszukiwania pracowników, mogą łatwo zweryfikować przydatność kandydata do stanowiska pracy, które chcą obsadzić. Ponadto założenie profilu, na przykład Patron Service (sprawdź i dodaj do ulubionych) na LinkedIn jest wizytówką firmy.

Podnoszona tu tematyka jest według Ciebie użyteczna? Jeśli tak, to wejdź do serwisu, który publikuje zbliżone tematy.

Znajdziemy na nim między innymi opis zakresu prowadzonej działalności, specjalizacje, dane kontaktowe, wiadomości o ilości zatrudnionych pracowników. Portal umożliwia obserwowanie danego profilu, co może być dużym ułatwieniem w procesie szukania zatrudnienia. LinkedIn umożliwia także komunikowanie się z pracownikami lub klientami, przez dodawane aktualizacje konta.

Portal LinkedIn z sukcesem działa na terenie Polski od 2012 roku, skupiając osoby zainteresowane rozwojem swojej kariery i nawiązywaniem kontaktów zawodowych. Poprzez założeniu konta na takim portalu, osoba poszukująca pracy opisuje swoje umiejętności i doświadczenie. Dzięki temu pracodawcy łatwiej mogą dotrzeć do osób, które spełniają stawiane przez firmę kryteria. Podsumowanie zawodowe można również na portalu zweryfikować poprzez wystawione opinie pracodawców, u których było się zatrudnionym bądź osób, z którymi współpracowaliśmy. Takie rekomendacje na pewno podnoszą wiarygodność naszego profilu.

Wszelkie rekomendacje, oceny poprzednio wykonywanych obowiązków oraz potwierdzenie umiejętności, przekonują potencjalnego pracodawcę, że wiadomości umieszczone w CV są prawdziwe. Dodatkową wiarygodność można zdobyć, opisując swoje osiągnięcia, zdobyte nagrody, wyróżnienia. Osoby poszukujące nowej pracy także mogą z łatwością przeglądać oferty pracodawców, którzy są dla nich interesujący. Wystarczy wyszukać konto, na przykład Patron Service na LinkedIn i już można się zorientować, jakie stanowiska pracy ma do zaoferowania ta firma.