Pojęcie marketingu jest niezwykle szerokie, a to za sprawą wciąż rozwijających się narzędzi internetowych. A zatem pojęcie marketingu w obecnych czasach nie odnosi się już jedynie do reklam na stronach internetowych, ale także pozycjonowania czy programów afiliacyjnych. Poniżej postaramy się przybliżyć wspomniane zagadnienia, które powinny być znajome każdemu właścicielowi strony bądź sklepu sprzedającego swoje produkty w sieci.
Pojęcie marketingu zobacz kompletną ofertę pod adresem zawiera pozycjonowanie to w skrócie opisując czynności, które mają skutkować osiągnięciem najwyższej pozycji witryny internetowej w wynikach wyszukiwania na dane frazy. Niezwykle pomocnym w pozycjonowaniu narzędziem jest planer słów kluczowych, który pomoże określić na które frazy promować stronę internetową. Bowiem przy ich wyborze istotne są nie tylko preferencje właściciela strony, lecz przede wszystkim język użytkowników wyszukiwarek internetowych. Planer słów kluczowych warte przeczytania to nie jedyne narzędzie stosowane przez tak zwanych pozycjonerów. Do najważniejszych z nich zaliczyć można przede wszystkim programy badające poziom zoptymalizowania witryny, narzędzia do pokazywania powiązanych linków, jak również rankingi, które pokazują aktualne pozycje na wybrane przez nas frazy.

Źródło: http://www.flickr.com
Innym sposobem na reklamowanie naszej witryny w sieci mogą być programy partnerskie lub inaczej programy afiliacyjne. Umożliwiają one łączenie reklamodawców to jest właścicieli stron internetowych z wydawcami, którzy pracują nad sprowadzaniem użytkowników siedzi na witrynę internetową reklamodawcy. Reklama partnerska przyjmuje różne formy. Może to być mailing, marketing szeptany czy inna strona internetowa. Różne mogą być także cele takiej reklamy, a co się z tym wiąże sposoby rozliczania należności dla reklamodawców.
Bowiem programy afiliacyjne dodatkowe czytanie mogą opierać się na działaniach mających nakłonić internautę do wejścia na stronę, pozostawienia swojego adres mailowego lub telefonu bądź wykonania danej czynności np. zakupu na stronie reklamodawcy. To jakie sposoby promocji są dla nas najlepsze zależy w głównej mierze od branży w jakiej działamy, charakterystyki odbiorców naszych produktów i oferty i oczywiście oraz budżetu kampanii marketingowej.