Co to są banery oraz czy warto korzystać z takiej formy reklamy? Czy powinno się zainwestować w banery tradycyjne czy internetowe?

Baner jest to forma reklamy, komunikatu lub innego przekazu. Często mówimy w tym kontekście o wydrukowanym na płachcie materiału przekazie informacyjnym albo reklamowym. W sieci baner to graficzny sposób przekazania treści informacyjnych, a także reklamowych, jest często odnośnikiem do strony produktu, który jest promowany. Często robiony jest w technologii Adobe Flash, natomiast wcześniej były to często pliki w formacie GIF. Baner w sieci, jak również w przestrzeni miejskiej musi być właściwie zamontowany.

outdoor w mieście

Autor: FaceMePLS
Źródło: http://www.flickr.com

Montaż banerów w konkretnych częściach przestrzeni miejskiej to zadanie dla specjalistycznych firm, tak samo natomiast prezentuje się to w internecie, ponieważ trudno czasami samemu sobie z tym dać radę – jak zamontować baner. Jedynie specjaliści wiedzą, jak do tego tematu podejść. Dobra instalacja banerów, w internecie albo w przestrzeni publicznej to zagwarantowanie dobrej reklamy oraz sporej rozpoznawalności tego co chcemy przekazać, banery bowiem charakteryzują się wysoką skutecznością. Są wygodne i wszechstronne, jeśli mowa o banerach tradycyjnych, to należy przyznać, że są wygodne w czasie transportu. Banery takie (więcej informacji o banerach reklamowych) – w przeciwieństwie do innych takich produktów – możemy składać czy zwijać bez obawy zrobienia uszkodzeń w materiale. W tym wszystkim natomiast bardzo ważna jest lokalizacja baneru oraz to w jaki sposób oddziałuje na potencjalnego odbiorcę. Trzeba przyznać, że banery w przestrzeni miejskiej są wciąż bardzo powszechne i nic nie wskazuje na to, by w najbliższej przyszłości miało to ulec zmianie.

reklama banerowa w mieście

Autor: Alan Stanton
Źródło: http://www.flickr.com

Co do internetu sprawa już nie jest tak oczywista, bo obecnie powoli odchodzi się od tego pomysłu, a stosuje się innego rodzaju, sprytniejsze sposoby reklamowania się w sieci. Internet bardzo się rozwija, a ludzie nie są już tak podatni na do tej pory wykorzystywane sposoby, są bardziej krytyczni, więc trzeba szukać innych sposobów. Dlatego na pytanie, w które banery lepiej zainwestować, odpowiedź jest oczywista: tradycyjne. By natomiast zadziałały trzeba pomyśleć nad właściwą lokalizacją, żeby przemawiały do potencjalnych klientów naszego przedsiębiorstwa. Na te wszystkie pytania dość ciężko odpowiedzieć bez dużej znajomości tematu, dlatego czasem bardziej opłaca się zostawić takie decyzje fachowcom – dowiedz się więcej o banerach.