Zadania agencji interaktywnej są niejednoznaczne i mają szeroki zakres. Zawiera się w nich przede wszystkim praca z klientem, opierająca się na działaniach marketingowych i PR-owych.
Do najważniejszych zadań agencji interaktywnej zalicza się projektowanie witryn internetowych dla firm, w tym również sklepów internetowych, jak również prowadzenia kampanii reklamowych i dbanie o wizerunek.

Źródło: http://www.flickr.com

Źródło: http://www.flickr.com
By wymienione zadania były efektywne, agencja dokonuje badań rynku, przede wszystkim na obszarze portali społecznych, które z biegiem czasu mają coraz większe grono użytkowników. Pracownicy takiej agencji muszą mieć kompetencje w dziedzinie strategicznej oraz marketingowej, tak by tworzyć reklamy łatwodostępne i czytelne, zgodne z nowymi trendami oraz oczekiwaniami rynku. Co więcej, muszą wykazywać się kreatywnością oraz umiejętnością dopasowania się do potrzeb klienta. Ich działanie w wirtualnej przestrzeni wiąże się także z pozycjonowaniem sklepów internetowych stworzonych dla klientów, tak by były one łatwe do odnalezienia w przeglądarce internetowej. Niektóre agencje interaktywne poza stronami i sklepami online projektują także aplikacje mobilne, dlatego w tej branży cenione są również umiejętności techniczne i znajomość nowych technologii. Aby uzyskać jak najlepsze wyniki dla swych klientów, agencję interaktywną powinien tworzyć szereg specjalistów.
Interesuje Cię istotna propozycja (continuum.biz.pl/) sprzedaży podobnego artykułu? Namawiamy więc do kliknięcia w podany link. W nim znajdziesz ich dużo więcej.
Konieczni są między innymi informatycy, graficy i copywriterzy – polecam.
Zazwyczaj przy współpracy między klientem a agencją interaktywną, kontakt nie zostaje przerwany nawet po wykonaniu konkretnego zadania takiego jak stworzenie sklepu internetowego. Agencja interaktywna bowiem zazwyczaj w dużym stopniu bierze odpowiedzialność za wizerunek marki – nie przegap.
Do zadań agencji interaktywnej należy zatem także aktualizowanie informacji oraz odpowiednie utrzymanie zrobionych serwisów, w tym dbanie o ochronę sklepu przed atakami.