Dofinansowania z urzędu pracy na podjęcie działalności gospodarczej

Każdy początkujący przedsiębiorca planujący założenie własnej firmy może starać się o dopłaty z urzędu pracy, jakie są formą ograniczania bezrobocia.
Ogromnym atutem takiej dopłaty jest fakt, że będzie ona bezzwrotna.

Dodatkowo przyszły człowiek biznesu już po pozytywnej decyzji dostaje dotacje raczej dosyć prędko oraz będzie ona wypłacana „z góry” – bez konieczności ponoszenia uprzednich wydatków z prywatnej kasy. Jednakże przed zgłoszeniem się po dopłatę do urzędu pracy powinno się spełnić parę warunków – właśnie o nich napiszemy w dalszej części tekstu.
inwestycja

Autor: Terry Madeley
Źródło: http://www.flickr.com

Warunki uzyskania dotacji to: posiadanie statusu jednostki bezrobotnej, co uzyskuje się po zarejestrowaniu w Urzędzie Pracy. Osoba bezrobotna starająca się o dotacje z Powiatowego Urzędu Pracy nie może być studentem uczelni dziennych. Może zaś podjąć studia zaoczne. Trzeba złożyć wniosek. Zazwyczaj cała procedura trwa ponad miesiąc (czasem dłużej, nawet do paru miesięcy), w zależności od biegłości danego urzędu pracy. Analizuje się merytoryczne i formalne wypełnienie wniosku, kwalifikacje zawodowe powodu, jego doświadczenie zawodowe oraz analizuje się planowaną działalność. Istotne jest spełnienie wymogów określonych w regulaminie upublicznianym poprzez dany urząd . Rozpatrywanie podań przez urząd pracy trwa około miesiąc. Po pozytywnym rozpatrzeniu podania musimy poczekać następny tydzień na parafowanie umowy z konkretnym urzędem i żyrantami.

Dopiero po sygnowaniu tej umowy przez strony, środki w ciągu kilku dni trafiają na konto osoby, która złożyła uprzednio podanie o dotację. W terminie wskazanym w umowie trzeba założyć firmę.