Crowdfounding jako wsparcie finansowe różnego rodzaju projektu

Poparcie społeczne może pozyskać każde przedsięwzięcie filantropijne, kulturalne, publiczne i biznesowe, lecz to zależy od wsparcia społeczności.

Nastręcza to dobrego przygotowania, budowania wiarygodności i zaangażowania. Pomysł na taką formę sponsorowania pojawił się w USA w roku 1997, kiedy to wielbiciele brytyjskiej kapeli rockowej zgromadzili w internecie przeszło 60 tysięcy dolarów koniecznych na sfinansowanie trasy koncertowej w Stanach Zjednoczonych. Crowdfunding w kraju jest w pełni dozwolony, aczkolwiek nastręcza przygotowania od strony legislacyjnej i podatkowej.
coach

Autor: Deb Nystrom
Źródło: http://www.flickr.com
Crowdfounding polega on na tym, że pomysłodawca danego projektu prosi o pomoc finansową internautów, w zamian oferując wskazane profity. Może to być gotowy produkt, bądź bonifikatę przy jego zakupie, ewentualnie różne ustalone formy korzyści. W internecie działa co najmniej parę znanych serwisów, jakie udostępniają każdemu szansę wystosowania apelu do społeczeństwa i nagromadzania funduszy na dany cel. Gama finansowanych w ów sposób przedsięwzięć jest ogromna, od gier komputerowych, przez różne gadżety, po innowacje.
Zbiórka publiczna daje inspiratorom przedsięwzięć publicznych, kulturalnych i biznesowych szansę pozyskiwania środków na ich realizację. Fundującymi są członkowie społeczności wirtualnych, znajomi, rodzina i wszelakie osoby, które mikropłatnościami chcą wspomóc twórców.

Sporo drobnych wpłat składa się na sporą pulę środków, które umożliwiają spełniać marzenia, rozkręcać interes, czy też aranżować interesujące pomysły.
Jest to wielka okazja dla osób pomysłowych z doskonałymi projektami.