Reklama outdoorowa jest obecnie niesłychanie popularną jak też szeroko stosowaną odmianą przekazu.
W odróżnieniu od pozostałych kanałów komunikacji, owa reklama zawiera treść reklamową.

jakość

Autor: Random Retail
Źródło: http://www.flickr.com
Obok pozytywów, ma swoje minusy. Duży zasięg oddziaływania tej reklamy jest to olbrzymi pozytyw. Umożliwia dotarcie do ogromnego grona potencjalnych nabywców. Dobrze komponuje się ze środowiskiem dużych miast a także metropolii, stając się fragmentem jego pejzażu. Reklama (zobacz malowanie murali) zewnętrzna dociera zwłaszcza do tych mieszkańców miast, którzy częstokroć przemieszczają się z punktu zamieszkania do miejsca pracy, albo spędzają dużą część czasu na mieście. Obecność reklam outdoorowych w bliskim sąsiedztwie ulic, centrów handlowych, stacji benzynowych pozwala na jej długotrwałe działanie a także powiększa szansę na zapamiętanie przekazu. Możność umieszczania reklamy zewnętrznej na różnorodnych nośnikach przekazu pozwala tworzyć atrakcyjne jak też skuteczne reklamy. Skuteczny plakat operuje prostym językiem, celnym przekazem, lekkim humorem oraz estetyką. Ważne, aby sama forma nie przerosła treści przekazu.
Przestrzeń miejska zapewnia możność lokowania reklam ulicznych w wielu lokalizacjach w mieście a także poza jego obszarem. Sieć telebimów gwarantuje bieżący kontakt z reklamą rezydentom miast, a w rezultacie upraszcza jej zapamiętywanie. Klasyka reklamy zewnętrznej – billboard, jak również inne jej formy umożliwiają natychmiastowy odbiór przekazu, bez nieodzowności wykonywania dodatkowych czynności.

Starczy jedynie rzucić okiem, by móc nacieszyć oczy ogromnym plakatem. Reklamy umieszczane w innych środkach komunikacji masowej nastręczają poświecenia troszeczkę więcej czasu, co może zniechęcić przypuszczalnego nabywcę.