W jaki sposób zatrzymać klienta na dłużej

Ogromne sieci handlowe posiadają spory wachlarz możliwości marketingowych. Najpopularniejszą jest chyba reklama radiowa i telewizyjna. Kolejnym sposobem są promocje produktów w samym hipermarkecie za pomocą wywieszki z nadrukiem „promocja”. Ewentualnie po sklepie chodzą panie z próbkami wyrobów w odzieniach z logotypem producenta. Do konsumentów docierają również gazetki promocyjne powiadamiające o niusach promocyjnych w formie tradycyjnej lub też w wersji nowocześniejszej – pocztą elektroniczną. Często będzie to wówczas propozycja sprofilowana w oparciu o działalność internauty w sieci.

http://www.dcn.pl/

Źródło: http://www.dcn.pl/

Coraz więcej przedsiębiorstw stosuje do promowania swych usług marketing internetowy nie jest tu odstępstwem. Biznesmeni z tego industrialnego miasta z bogatą historią mogą przy pomocy rodzimej firmy przedstawić się w jednym z coraz ważniejszych kanałów promocyjnych którym jest sieć. Wszystkie te zabiegi mają na celu poinformowanie o swojej ofercie głównie nowych klientów, a więc dotyczą początkowego procesu marketingu.

Drugim krokiem – nie mniej ważnym, jeżeli nie ważniejszym – jest utrzymanie nabywcy. Najbardziej cennym bowiem kapitałem firmy jest nabywca który wraca. Z jakiego powodu? A więc lojalny klient tajemniczy klient oznacza możność ustabilizowania poziomu sprzedaży. Nawet jeżeli jednostkowy nabywca nie kupi u nas produktów o znacznej wartości za to stale, to i tak się nam to opłaca. Spora grupa wiernych nabywców oznacza dla przedsiębiorstwa bezpieczeństwo, dlatego rozsądne firmy starają się stworzyć tak zwane programy lojalnościowe lub przeprowadzać takie zabiegi jak np. organizowanie loterii. Czytaj więcej: zobacz.

Takie działania mogą mieć różną intensywność, zależnie od tego której branży ma dotyczyć taki program oraz do jakiego segmentu konsumentów jest on skierowany. Wiemy że osoby w średnim wieku i starsze (powyżej czterdziestki) są bardziej skłonne do pozostawania kontrahentem wcześniej wybranego dostawcy niż osoby młodsze, które mają naturalną skłonność do poszukiwań. Znaczenie ma tutaj również typ usług które oferujemy. Naturalnym typem firm które wykorzystują programy lojalnościowe są zakłady oferujące usługi telekomunikacyjne lub handlują sprzętem elektronicznym, bowiem w obu wypadkach panuje znaczna rywalizacja.