Niezbędnik atlety

Wed, 05/04/2016 - 13:38

Zdecydowałeś wreszcie wziąć się za siebie i zrzucić parę trochę z brzucha? Brawo! Nim odwiedzisz gym, odkryj niezbędnik sportowca. Odkryjesz, jak przygotować ciało do ćwiczeń, by skuteczniej palić tłuszcz.

Ubranie treningowe Odzież mają być przede wszystkim wygodne i zapewnić ci komfort.
waga
Autor: Christian Schnettelker
Źródło: http://www.flickr.com
Siłka to nie wybieg. (siłomierzesiłomierze) Tu istotna jest praca - musisz odczuwać rozwój w postawie i sile (możesz zainwestować w siłomierz). Nie zyskasz szacunku, biegając w modnej stylizacji. O czym warto pamiętać?

• Machaj żelastwem w rękawiczkach – uzyskasz mocniejszy chwyt i nie poranisz sobie dłoni o gryf. Rękawiczki to również ochrona przed bakteriami – nie masz pewności, kto ćwiczył wcześniej i czy dezynfekował sprzęt po sobie.

• Obuwie treningowe – powinny być komfotowe i stabilne. Najlepiej sprawdza się but o płaskiej podeszwie z przepuszczającego powietrze tworzywa. Zapomnij o klapkach. Przecież nie planujesz nabyć kontuzji? Klapki jedynie na basen.

• Pas kulturysty – jeżeli wiesz, że będziesz działał na znacznych ciężarach, pas to obowiązek. Pomoże ci zachować dobrą postawę i chroni przed przepukliną.

• Ręcznik – bez niego ani rusz. Ręcznik przydaje się do wycierania potu. Sprzęt lepiej wycieraj jednorazowymi chusteczkami.

Zdrowa dieta Jeżeli chcesz mieć postępy, nie skupiaj się tylko na ćwiczeniach.
dieta
Autor: iStock
Źródło: iStock
Bardzo ważny jest sposób odżywiania. Porzuć śmieciowe jedzenie. Zacznij sam sobie gotować. Musisz dostarczać odpowiednią ilość białka i węglowodanów swojemu organizmowi. Ogranicz tłuszcze. Wcześniej umów się z dietetykiem, aby przygotował ci plan odżywiania. To jednorazowy koszt, ale oszczędzisz czas na poszukiwanie informacji. Zalecenia fachowca sprawią, że twoja waga elektroniczne pokaże ci, że schudłeś. https://www.wagi-elektroniczne.pl/akcesoria



Pamiętaj też, by brać ze sobą wodę na ćwiczenia. Musisz regularnie nawadniać organizm. Zapomnij o słodzonych produktach i napojach energetycznych. Przed ćwiczeniem warto wypić małą kawę i doładować się kofeiną. Jeśli siłka to dla ciebie coś nowego, lepiej zainwestuj w kilka sesji treningowych z trenerem personalnym. Będziesz miał pewność, że nie złapiesz kontuzji i nie będziesz obiektem żartów starych wyjadaczy.

Kategorie artykułu

Dla Admina